spot_img
19.4 C
Vaslui
28-iun.-2024
spot_img

Rãspunsul fostului ministru Rus, pentru husenii care întreabã de bãtrânul tren Crasna – Husi!

- Advertisement -

OFICIAL Gara de la Husi se deterioreazã, trei linii au fost scoase si duse la fier vechi, iar perspectivele nu par deloc îmbucurãtoare, însã ministrul Trasporturilor, Ioan Rus, se laudã cã sectia neinteroperabilã Crasna – Husi… e bine, “asigurã în continuare capacitatea de transport” si este foarte pregãtitã sã fie preluatã de un investitor privat!

La 3 ani de la scoaterea din functiune a trenului Husi – Crasna, husenii încep sã îsi piardã nãdejdea cã, vreodatã, acest obiectiv va mai fi reactivat, mai ales cã, nu demult, câtiva angajati ai CFR au fost vãzuti scotând sinele, pe care, spun gurile rele, le-ar fi dus la fier vechi. În lipsa unor comunicãri oficiale despre soarta trenului de Husi, singura posibilitate de a afla ce mai pune la cale Ministerul Transportului a fost o interpelare oficialã, fãcutã de dr. Nelu Tãtaru, cel care, de la început, a fãcut demersuri pentru ca acest obiectiv local sã nu fie distrus. Si iatã cã ministrul Transporturilor, cel cãruia i s-a cerut explicatii, pornind mai ales de la faptul cã unele linii au fost scoase, a venit cu un rãspuns cel putin… interesant: “Fatã de aceste dezafectãri, mentionãm cã dispozitivul din statia Husi asigurã în continuare capacitatea de transport a sectiei de circulatie, în raport cu cerintele actuale de trafic”, a spus, senin, ministrul Ioan Rus.

Ministrul Rus: “Motivul dezafectãrii acestor linii a fost lipsa traficului de cãlãtori/marfã”!

“În prezent, sectia de circulatie Crasna – Husi se aflã pe lista sectiilor de circulatie neinteroperabile care, în conformitate cu legislatia specificã, va fi licitatã prin Bursa Românã de Mãrfuri, în vederea închirierii pentru gestionarea infrastructurii feroviare si efectuarea serviciilor de transport feroviar public de marfã si/sau cãlãtori. Linia 6 a fost dezafectatã în 2009 (…). Liniile 5 si 7 au fost dezafectate în anul 2014. Motivul dezafectãrii acestor linii a fost lipsa traficului de cãlãtori/marfã si starea necorespunzãtoare a cãii ferate”, a mai precizat ministrul Ioan Rus. Cu alte cuvinte, totul e bine si se asteaptã investitorii la licitatii! “Dacã nu am sti cã pânã acum au avut loc în jur de 8 licitatii, soldate cu esec, atunci poate cã am investi mai multe sperante în astfel de rãspunsuri. Asa, fãrã o solutie viabilã, concretã, care sã cuprindã un minim interes de salvare a acestui obiectiv local, rãspunsul nu mã multumeste, întrucât nu pare decât o formalitate prin care putem întelege, noi, husenii, cã… suntem un pic dusi cu vorba! Anul acest se împlinesc 125 de ani de la inaugurarea Trenuletului de Husi, pe care, iatã, îi marcãm într-o garã pustie, care se degradeazã de la o lunã la alta, de unde se scot sinele, ca sã fie duse la fier vechi. Este trist, dar mergem înainte! Vom continua demersurile, poate, cine stie, cei de la vârful Ministerului Transporturilor vor întelege într-o zi cã nu distrugând obiective importante, sustinem comunitãtile locale, ci dezvoltându-le si eficientizându-le”, a spus senatorul PNL de Husi, dr. Nelu Tãtaru.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.