REABILITARE….DN 24 A Bârlad-Husi, care strãbate toatã Valea Prutului, trecând prin Zorleni, Murgeni, Fãlciu, Berezeni, Lunca Banului si Stãnilesti, a fost reabilitat, dupã mai multe scandaluri între administratiile locale si Compania Nationalã de Drumuri si Autostrãzi. Având o lungime de aproape 100 km, drumul national deserveste zecile de mii de locuitori de pe Valea Prutului si a fost distrus de ploile si dezinteresul autoritãtilor centrale. Cel care a sesizat situatia la Bucuresti a fost primarul comunei Fãlciu, Neculai Moraru, care a trimis un memoriu la Ministerul Transporturilor, în calitate de presedinte al Asociatiei Comunelor din judetul Vaslui
“De la asfaltarea sa, în anii ’70, drumul national 24 A nu a suportat decât lucrãri de asfaltare partiale, pe portiuni de drum, nefiind niciodatã supus unor reparatii capitale. Asa se face cã, astãzi, acest drum a ajuns într-o stare care nu ne face cinste, plin de gropi si denivelãri. Plombãrile, care se fac o datã la doi ani, nu fac decât sã îl facã cât de cât utilizabil pentru o perioadã scurtã de timp, pentru ca apoi gropile sã reaparã si mai mari si mai multe”, s-a plâns primarul de la Fãlciu. Acesta sustine cã economia întregii zone a Vãii Prutului, cum este cunoscutã de cãtre vasluieni, depinde de acest drum national, fapt pentru care a cerut ajutorul de urgentã al Guvernului. De altfel, a spus Moraru, “la Fãlciu existã un punct feroviar de trecere a frontierei cãtre Republica Moldova, care a fost modernizat, iar în perspectiva intrãrii Republicii Moldova în Uniunea Europeanã se preconizeazã ca acest punct de trecere a frontierei sã fie utilizat si pentru traficul rutier”.
Drumul face legãtura între Iasi si Galati, de-a lungul Prutului
Un alt punct forte al acestui drum national este cã se suprapune pe traseul drumului national Iasi-Galati, care merge de-a lungul Prutului pe câteva sute de kilometri. Luând în calcul toate situatiile explicate de presedintele Asociatiei Comunelor din România, filiala Vaslui, conducerea Ministerului Transporturilor a alocat bani pentru reparatii capitale la acest drum. Asa se face cã, în ultimele sãptãmâni, mai multe firme de constructii au muncit si au reabilitat în totalitate DN 24A. “Era groaznic, pur si simplu nu mai puteam circula pe el. Ca dupã rãzboi, bombardat, plin de gropi. Dacã nu se intervenea, eram într-o situatie dificilã, eram blocati pe Valea Prutului. Le multumesc celor de la Ministerul Transporturilor, pentru cã au auzit strigãtul de ajutor al atâtor primari din judetul Vaslui, pentru cã acum se poate circula în cele mai bune conditii. Drumarii au turnat straturi de asfalt pe ambele sensuri, acolo unde drumul a fost mai distrus”, a spus primarul Moraru.
Acest drum national a trezit multe discutii în Consiliul Judetean
La finele lunii iulie, la sedinta de Consiliu Judetean, un consilier din zonã a ridicat problema acestui drum. “Este incredibil ce se întâmplã. Sute de soferi din comunele de pe Valea Prutului, plecând de la Fãlciu, Berezeni, Vetrisoaia sau Lunca Banului sunt revoltati de conditiile de pe acest drum national, care are zeci de gãuri pe metrul pãtrat. A venit o echipã de la drumuri nationale în Berezeni, a gãurit drumul pe o distantã de un kilometru si a lãsat baltã toatã lucrarea, plecând de pe acest santier. Al cui este acest drum? Au mers si cãtre Vetrisoaia, au sãpat cu utilaje în drum si când sã asfalteze au dat bir cu fugitii. Cerem sefilor de la Compania de drumuri sã vinã sã vadã în ce stare este acest drum, care face legãtura dintre România si R. Moldova”, a spus Constantin Tãlmaciu, consilier judetean, de loc din Berezeni. “Am avut o serie de discutii cu sefii de la Drumuri si Poduri Iasi, chiar în zona Berezeni, ni s-a spus cã vor face plombãri. Problema este cã lucrãrile se vor relua din luna august, pentru cã au expirat contractele pe care le aveau cu firmele de constructii. Situatia este grea: sunt multe solicitãri pe asfaltãri si prea putine firme”, a explicat Buzatu, la acel moment. Se pare cã, pânã la urmã, s-au gãsit bani pentru a rezolva situatia.