FRÃTIE… Smecherii din Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Vaslui au firme care de care mai ascunse, pe numele rudelor sau prietenilor, desfãsoarã activitãti de transporturi de mãrfuri cu TIR-uri, dar iau si salarii de la stat, ca inspectori de trafic. De fapt, munca de la stat este doar pentru a asigura protectia propriilor afaceri, pentru cã grosul sumelor le vine din smenurile cu camioanele proprii, la tot felul de firme, dupã principiul “Îmi dai si mie ceva de lucru, închid ochii când te vãd în trafic”. Este cazul functionarilor de la Inspectia Control Trafic Rutier (ISCTR) de la Vaslui, inspectori care au dosit tot felul de firme prin sate uitate de lume, au camioane proprii, dar toate bunurile sunt trecute pe numele socrilor, cumnatilor sau unor prieteni de nãdejde. Doi dintre inspectorii de trafic din judetul Vaslui, care au bãgat spaima în toti transportatorii care circulã pe drumurile nationale, se dovedesc profund necinstiti si ar trebui sã-si dea demisia de la ISCTR si sã continue activitatea pe propriile firme, nu sã încaseze salarii frumoase de la bugetul de stat, în timp ce firmele lor fac afaceri de sute de mii de lei pe an. Dan Marian si Ovidiu Ioan Pavel controleazã, în mod total ilegal, o serie de firme în judetul Vaslui, firme care au în titulaturã denumirea de “Trans”, dovedind clar cã au acelasi obiect de activitate cu cel pe care cei doi îl verificã zi de zi pe drumurile din judet. Culmea tupeului: dupã ce inspectorul Marian a amendat o masinã de-a omului de afaceri Daniel Nica cu 18.000 de lei, cu o lunã în urmã, inspectorul Pavel a prins aceeasi masinã în Bârlad, vinerea trecutã, si i-a aplicat 4.000 de lei amendã soferului, desi masina nu era în trafic!
Tupeul celor doi inspectori de la ISCTR nu are limite. Si-au fãcut, în ultimii patru-cinci ani, tot felul de firme. Unele au intrat în faliment, altele lucreazã si acum. Dan Marian, de exemplu, este “campionul” afacerilor ilegale din Inspectia de Control Trafic Vaslui, cu firme peste firme, probabil nici el nu le mai stie numãrul. Am demonstrat cã firma sa de suflet este Yurcoflaga, controlatã prin intermediul sotiei, pânã în 2010-2011, dupã care societatea a fost trecutã în administrarea soacrei sale, Viorica Pletoianu, din Muntenii de Jos. Firma ar fi intrat în tot felul de probleme financiare si este abandonatã, în acest moment. Însã, Dan Marian a avut grijã sã-si facã si alte firme care, chiar dacã nu sunt pe numele sãu, sunt controlate de el. Rodamina Trans SRL are ca administrator tot pe soacra inspectorului de la ISCTR, Viorica Pletoianu. Firma a fost înfiintatã în 2010, în comuna Muntenii de Jos. Desi, din 2011, Dan Marian este inspector la Inspectia de Stat Control Trafic Rutier si nu avea voie sã detinã firme – nici cât a lucrat la ARR nu putea avea astfel de societãti – omul a lucrat binisor si a strâns o cãrutã de bani pe aceastã societate. În 2011, de exemplu, a avut o cifrã de afaceri de 219.530 lei, în 2012 – 246.134 lei, cu un singur angajat, atentie!, iar în 2014 a realizat 181.780 lei, cu doi angajati. În trei ani, Rodamina Trans a fãcut peste 650.000 lei cifrã de afaceri, desi inspectorul Marian nu putea detine o astfel de firmã, având interdictie de a detine firme pe numele rudelor. Activitatea principalã: cod CAEN 4941, transporturi
rutiere de mãrfuri, care spune totul despre ceea ce face Dan Marian cu aceastã firmã, prin intermediul soacrei sale, care este administrator. Apare, tot în “contul” lui Marian, o altã firmã, MB LKW Trans, care initial se numea BAR – MARTRANS LKV – S.R.L Vaslui, cu sediul pe strada Câmpului nr. 3. Firma este condusã de un sofer de la Ambulantã, Barnoschi Eugen Marian, este înfiintatã în 2014 si nu apare cu cifra de afaceri raportatã pe site-urile oficiale. Obiectul de activitate? Tot codul 4941, Transporturi rutiere de mãrfuri. Cei doi, spun surse demne de încredere, detin un camion DAF, alb, achizitionat în 2015, cu care fac transporturi internationale. Surse demne de încredere spun cã Dan Marian si Barnoschi au mers împreunã în Germania, când s-a cumpãrat camionul DAF, fiind acte care demonstreazã cã la achizitia camionului, plus delegatiile de cumpãrare, apare si numele inspectorului de la ISCTR. Banii pentru cumpãrarea acestui camion s-au plãtit din Banca Transilvania, masina fiind achizitionatã pe credit.
Ovidiu Pavel, un alt smecher cu camioane si tractoare!
Inspectorul ISCTR, Ovidiu Pavel, este si el un “împãtimit” al afacerilor cu transporturi rutiere, pentru cã, la adãpostul functiilor de control – întâi, la Autoritatea Rutierã Românã, mai apoi la ISCTR – si-a fãcut tot felul de firme, cu camioane care îi aduceau bani frumosi în familie. De exemplu, firma Bejiaov Trans SRL, înfiintatã pe comuna Coroiesti, satul Movileni, este condusã, la început, de Pavel Jana administrator, cu asociati Bejinariu Vasile si Pavel Jana. Codul CAEN, ca la toate firmele inspectorilor necinstiti, este 4941, respectiv transporturi rutiere de mãrfuri. Omul era inspector la stat si încasa bani frumosi pe firma sa din Coroiesti. Iatã cifrele de afaceri, retineti!, în perioada în care el era inspector la ISCTR, cum este si acum: 2008 – 1.931.383 lei, 2009 – 975.144 lei, 2010 – 793.058 lei, cu patru angajati, 2011 – 35.467 lei. O firmã cu multe probleme, datã în faliment, se spune. În martie 2013, de exemplu, la instantele de judecatã, numele firmei Bejiaov Trans apare în mai multe ipostaze neplãcute. “Admite în parte actiunea reclamantei SC PATIMAG ANALINA SRL, împotriva pârâtei SC BEJIAOV TRANS SRL, pe care o obligã sã-i plãteascã suma de 24.437,86 lei reprezentând contravaloare valoare marfã livratã si neachitatã”, am gãsit pe portalul instantelor de judecatã. Adicã, inspectorul Pavel, prin rudele sale, lua marfã de peste tot si “uita” sã o mai achite. Cea mai frapantã situatie în care se aflã acest inspector este modul în care apare în societatea Gecrisraz Trans SRL, tot în satul Movileni, com. Coroiesti. Firma este înfiintatã în 13 decembrie 2010, iar pe 6 ianuarie 2011 apare titulatura si actionariatul în Monitorul Oficial. Iatã ce scrie în actul oficial: “fondator: Pavel Ovidiu Ioan, asociat unic, aport la
capital 200,00 RON, data vãrsãrii aportului 10.12.2010,
echivalând cu 20 pãrti sociale, reprezentând 100 %
capitalul social total, cota de participare la
beneficii/pierderi de 100 %;
– administrator persoanã fizicã: Pavel Ovidiu Ioan,
data numirii 10.12.2010, durata mandatului nelimitatã,
având puteri depline;
– denumire: GECRISRAZ TRANS – S.R.L.;
– sediul social: satul Movileni, comuna Coroiesti;
– domeniul principal de activitate: grupa CAEN 494 –
transporturi rutiere de mãrfuri si servicii de mutare;
– activitate principalã: cod CAEN 4941 – transporturi
rutiere de mãrfuri”. Adicã, cu tupeu si fãrã retineri, inspectorul de trafic, ulterior trecut la ISCTR, îsi fãcea o firmã proprie, desi nu avea voie. Un an mai târziu, în ianuarie 2012, Pavel se dã putin deoparte, desi el controleazã firma în totalitate. “Subsemnatul, PAVEL OVIDIU IOAN, CNP 168122….26, în calitate de asociat unic al Societãtii Comerciale GECRISRAZ TRANS – S.R.L., cu sediul în jud. Vaslui, satul Movileni, com. Coroiesti, în baza Legii nr.31/1990 si a actului constitutiv, am hotãrât:
1. Se coopteazã în functia de asociat d-nul CROITORU IONEL, de cetãtenie românã, nãscut la data de 28.01.1971 în mun. Bârlad, jud. Vaslui, domiciliat în jud. Vaslui, satul Bãdeana, com. Tutova.
2. Se majoreazã capitalul social de la 200 lei la 400 lei, cu 200 lei depusi în numerar la Piraeus Bank, de asociatul cooptat CROITORU IONEL.
3. În urma majorãrii capitalului social va avea urmãtoarea structurã: CROITORU IONEL detine 200 lei capital social, echivalând cu 20 pãrti sociale a 10 lei fiecare, reprezentând 50% din capitalul social, si PAVEL OVIDIU IOAN detine 200 lei capital social, echivalând cu 20 pãrti sociale a 10 lei fiecare, reprezentând 50% din capitalul social, societatea dispunând de un capital social de 400 lei.
4. Se retrage din functia de administrator dl. PAVEL OVIDIU IOAN si se numeste ca administrator dl. CROITORU IONEL”. Pe 30 ianuarie 2012, Pavel se retrage de formã din actionariatul Gecrisraz Trans, iar Ionel Croitoru – fostul lui coleg de la CNADNR – rãmâne administrator si asociat unic. Socheazã si cifrele de afaceri ale firmei inspectorului de la ISCTR: 2011 – 419.044 lei, 2013 – 136.444 lei, cu zero angajati!, 2014 – 82.186 lei, cu trei angajati. Adicã, inspectorul Pavel fãcea cifre de afaceri de ordinul sutelor de mii de euro, dar încasa si salariu de la bugetul de stat. Conform unor surse, inspectorul a cumpãrat un cap-tractor, cu 100.000 de euro, prin credit de la BCR, nu a reusit sã-l achite, iar banca i-a luat masina. A mai folosit încã douã TIR-uri, în acesti ani, desi era în ilegalitate ca inspector de control trafic, pe care le-a vândut de curând si si-a cumpãrat douã buldoexcavatoare Volvo, pe care le închiriazã.
Care e smenul la acesti inspectori? Simplu: “Eu te acopãr, tu îmi dai de treabã pe camioanele mele”
SANTAJ…De ce un inspector care încaseazã câteva mii de lei pe lunã îsi pune pielea la bãtaie cu astfel de afaceri ilegale? E cât se poate de simplu. Folosindu-se de haina statului român, acesti inspectori de la ISCTR, care dau amenzi de zeci de mii de lei când prind camioane pe care “au boalã”, merg la firme de constructii si se “vând” în urmãtoarea manierã: “Eu închid ochii când vãd camioanele dvs. în trafic, iar dvs. mã ajutati sã car si eu niste piatrã, la lucrãrile pe care le aveti, cu camioanele mele”. Un soi de santaj care, se pare, functioneazã de ani de zile în judet, pentru cã cifrele de afaceri ale firmelor inspectorilor ISCTR s-au realizat, în principal, din astfel de biznisuri. Câteodatã, unii mai smecheri uitã sã mai ducã materialul pietros, desi încaseazã transportul. Dar nimeni nu are curaj sã le zicã ceva. Sunt stat în stat.