Guvernul a aprobat marti, printr-o Hotarare, norme de aplicare a legislatiei privind acordarea voucherelor de vacanta angajatilor din sistemul privat si bugetar, completand normele din Hotararea Guvernului 215/2009. Potrivit noilor reglementari, pot fi acordate vouchere de vacanta atat pe suport hartie, cat si pe suport electronic, decizie ce va putea fi luata de catre angajatori impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii beneficiarilor.
În cazul personalului contractual și funcționarilor publici din instituțiile bugetare, regulile de acordare a voucherelor de vacanță se stabilesc potrivit prevederilor în vigoare. Pentru instituțiile publice, voucherele de vacanță se acordă în limita sumelor prevăzute cu această destinație în bugetul de stat sau, după caz, în bugetele locale.
Valoarea voucherelor de vacanță emise pe suport hârtie, respectiv electronic, nu poate depăși într-un an calendaristic contravaloarea a șase salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată pentru fiecare salariat, limită stabilită prin Ordonanța nr. 8/2014. Potrivit normelor de aplicare, voucherul de vacanță are o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii atât pe suport hârtie, cât și pe suport electronic, cu precizarea însă că perioada de valabilitate a suportului electronic nu este limitată la un an.
Costurile determinate de imprimarea voucherelor de vacanță pe suport hârtie, respectiv costul suportului electronic pe acestea, precum și costurile emiterii lor, se suportă de către angajatori.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/au-fost-aprobate-normele-pentru-aplicarea-voucherelor-de-vacanta_235610.html