SCUZE… În urma aparitiei articolului “TVA redus doar pe etichetã”, care a avut la bazã o sesizare a unei cititoare, reprezentantii Lidl au luat mãsuri. Aceasta a descoperit cã la magazinul Lidl din Vaslui, sunt neconcordante privind pretul afisat dupã reducerea TVA la 9% si pretul de la casã, care era cu TVA de 24%. Reprezentantii Lidl au trimis un comunicat de presã prin care recunosc cã în acea zi s-a gresit. Acestia invitã clientii sã primeascã diferenta de pret, încasatã necorespunzãtor si, drept recompensã pentru neplãcerea creatã, acestia vor primi în plus un bon valoric de 20 de lei.
Pe 10 iunie, am publicat un articol, sugerat de o vasluiancã, Ela K., care ne-a trimis la redactie un mesaj, cu cinci fotografii, prin care ne atrãgea atentia cã la un magazin Lidl din Vaslui, s-au afisat noile preturi cu TVA redus la 9% la alimente, dar în realitate, la casa de marcat s-a încasat pretul vechi, cu TVA de 24%. Femeia a atasat la mesaj si cinci fotografii cu pretul produselor de pe bon si pretul afisat la raft, diferenta (mai mare pe bon) fiind vizibilã. În urma aparitiei acestui articol, firma Lidl a reactionat, spre surprinderea noastrã în favoarea clientilor pãgubiti! Iatã ce ne-a transmis Lidl, pentru clientii din ziua respectivã, 8 iunie.
“Referitor la articolul <<TVA redus doar pe etichetã>>, publicat pe site-ul www.vremeanoua.ro, pe data de 10 iunie, Lidl informeazã: Din pricina unei erori a sistemului informatic, pe 8 iunie, în intervalul 10.45-12.20, pretul produselor alimentare a fost afisat necorespunzãtor, în 59 de magazine din reteaua Lidl. Situatia a afectat doar magazinele deservite de Centrul Logistic Nedelea si a fost remediatã la scurt timp dupã identificare. Din cauza acestei erori, pretul tipãrit pe bonul fiscal, în cazul produselor alimentare, a fost cu 12% mai mare decât pretul afisat la raft. Reprezentantii Lidl au sistat vânzarea imediat ce problema tehnicã a fost sesizatã si au început demersurile pentru a le restitui clientilor diferenta încã din cursul zilei de luni, 8 iunie. Pânã în acest moment, prin intermediul platformei de relatii cu clientii pusã la dispozitie de Lidl tuturor clientilor sãi, au fost reclamate 3 astfel de situatii, clientilor restituindu-li-se deja diferenta. În plus, în prima parte a zilei de luni, 8 iunie, au mai existat 23 de apeluri pe aceastã temã, însã întrebãrile clientilor au fãcut referire exclusiv la momentul în care se va relua vânzarea în magazinele afectate de aceastã situatie. Clientii care au fãcut cumpãrãturi luni la Lidl, în intervalul orar mentionat, si au sesizat diferente între pretul afisat la raft si cel de pe bonul fiscal sunt asteptati în magazine pentru a li se restitui diferenta. Totodatã, Lidl le va oferi acestora un voucher de cumpãrãturi în valoare de 20 de lei”, se precizeazã în comunicat.