EDUCATIV… Liceul Tehnologic “Petru Rares“ din Bârlad a organizat la sfârsitul sãptãmânii trecute simpozionul national, cu participare internationalã, cu titlul “Interculturalitatea si interdisciplinaritatea, imperative ale învãtãmântului actual”, editia a II-a. Au participat cu teme distincte 82 de specialisti si cadre didactice, temele fiind sustinute atât personal cât si prezentate pe calculator. Trei dintre teme au apartinut unor profesori din Italia, Spania si Turcia. În decurs de 30 de zile va fi scoasã o carte cu toate lucrãrile prezentate, carte va fi datã tuturor participantilor la acest simpozion. Au fost trei zile de foc pentru organizatorii Tãnase Olimpia (director Liceul “Petre Rares“ Bârlad), Gabriela Munteanu, Mihaela Ciprian, Mariana Plopeanu, Andreea Scântee, Adrian Brãtuleanu si Alexandru George Ticãu, profesori la Liceul “Petre Rares“ din Bârlad.
În perioada 8 – 10 mai, cadrele didactice al Liceului Tehnologic “Petre Rares“ din Bârlad au organizat simpozionul national, cu participare internationalã cu titlul “Interculturalitatea si interdisciplinaritatea, imperative ale învãtãmântului actual”, editia a II-a. Deschiderea simpozionului a avut loc pe 8 mai, la Teatrul “V.I. Popa” din localitate, unde a fost organizat un spectacol artistic sustinut de elevi ai scolilor din Bârlad si Vaslui. În deschidere, prof. Olimpia Tãnase, directorul liceului organizator al simpozionului, a prezentat exact ce urmeazã a se derula în cele trei zile ale simpozionului. “La acest simpozion s-au înscris 82 de persoane (specialisti si cadre didactice) participante cu lucrãri la Sectiunea I si 13 cadre didactice coordonatoare pentru valorizãri exemple de bune practici la Sectiunea a II-a. Au sustinut prin prezentare directã, expunerea lucrãrilor (sectiunea I) un numãr de 8 specialisti si cadre didactice. Pe 9 mai, s-au derulat un numãr de sapte exemple de bune practici (sectiunea a II-a). Cum tema simpozionului a fost una complexã si deosebit de captivantã, vã pot da o scurtã prezentare a conceptelor interculturalitate si interdisciplinaritate. Interculturalitatea semnificã ideea cã nu se poate vorbi de identitate de sine, decât prin raportare la altul sau la evolutia în timp a umanitãtii. Raportarea interpersonalã si interculturalã pune în evidentã jocul firesc dintre cunoastere si necunoastere, dintre închidere si deschidere, dintre transparentã si mister. Interdisciplinaritatea, prin explicatia din DEX, reprezintã caracterul a ceea ce este interdisciplinar, adicã transferul de concept si metodologie dintr-o disciplinã de studiu în alta. Implicã un anumit grad de integrare între diferitele domenii ale cunoasterii si diferite abordãri, cât si utilizarea unui limbaj comun, permitînd schimburi de ordin conceptual si metodologic; este o formã a cooperãrii dintre discipline diferite cu privire la o problematicã a cãrei complexitate nu poate fi surprinsã decât printr-o convergentã si o combinare prudentã a mai multor puncte de vedere”, a precizat Olimpia Tãnase. Pe 9 mai au mai fost organizate o expozitie de desene cu tema “Ziua Europei”, o prezentare a Zilei Ruropei, de prof. Mihaela Ciripan. Au urmat exemplele de bune practici, cu diferite teme de lucru, privind poluarea, ecologia, electricitatea si întocmirea unui plan de afaceri, exemplele fiind de un real folos elevilor liceului organizator.