În doi ani şi-au pierdut viaţa 14 oameni la trecerea de cale ferată din spate de la Antibiotice. O barieră ar costa 50.000 de euro.
Trecerea la nivel de cale ferată de la Uricani nu va fi dotată cu barieră. Ministerul Transporturilor (MT) a refuzat să finanţeze un astfel de proiect, după cum reiese dintr-o adresă oficială în forma unui răspuns la o interpelare a deputatului Viorel Blăjuţ pe această temă.
Instalarea unei bariere cu semnalizare luminoasă are o valoare de circa 50.000 euro, adică în jur de 3.500 euro pentru fiecare viaţă pierdută în accidentele rutiere de la trecerea la nivel din 2012 şi 2013. „Această modernizare se poate realiza în condiţiile în care autorităţile locale (Primăria Miroslava – n.r.) vor identifica resursele financiare şi vor suporta costurile pentru proiectarea, achiziţionarea şi montarea acestor instalaţii“, se arată în adresa autorităţii centrale.
MT a subliniat cu odată cu realizarea pasajului peste calea ferată din zona Carrefour Era au fost create premisele legale desfiinţării trecerii la nivel de la Uricani. O astfel de acţiune, arată MT, a fost iniţiată de către Sucursala Regională CFR Iaşi. Însă Primăria Miroslava a respins categoric un astfel de demers. Potrivit conducerii Primăriei, în situaţia desfiinţării trecerii la nivel, unii cetăţeni ai comunei nu vor mai avea acces la terenurile agricole aflate în proprietate.
În septembrie 2013, la trecerea la nivel de la Uricani a avut loc un accident teribil în care 11 persoane şi-au pierdut viaţa, după ce un tren a lovit în plin un autoturism. În 2012, alte trei persoane şi-au pierdut viaţa în acelaşi loc. Printre persoanele decedate în 2013 s-au numărat şi doi copii. De atunci, autorităţile locale şi centrale şi-au pasat fiecare în curtea celeilalte responsabilitatea înfiinţării unei bariere, în contextul în care costurile sunt considerate a fi prea mari. Între timp, Primăria Miroslava a instalat plăci de beton pe carosabil înaintea trecerii, de tipul celor montate ca separatoare de sens la ieşirea din Iaşi prin Păcurari.