spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

Criza de specialisti – marea provocare si în 2015 la spitalul Husi!

- Advertisement -

POZITIE …”Dacã nu vom reusi sã aducem specialistii de care avem nevoie si nu vom reusi sã fim o echipã, remediind toate deficientele, riscãm sã ajungem un centru medical multifunctional sau, cine stie, un spital de cronici”, a fost mesajul pe care conducerea spitalului Husi, reprezentatã de managerul Lucia Rotaru Ciupilan, l-a transmis ieri, în prima conferintã de presã a institutiei, în 2015. Dupã ce câteva zile, CPU a functionat în sistem de camerã de gardã, cu patru discipline, vestea bunã este cã, de pe 10 ianuarie, un urgentist vasluian vine la Husi, iar CPU va functiona din nou, în parametri normali. În plus, nici la finele lui 2014, spitalul Husi nu si-a dezmintit reputatia de unitate foarte eficientã în chivernisirea fondurilor, fiind printre putinele din România care nu înregistreazã niciun fel de datorie, niciun fel de arierat.

Principala problemã cu care se confruntã spitalul si care a generat situatii complicate în ultima perioadã a fost lipsa de specialisti, în primul rând, la “Urgente” si “Pediatrie”. “Medicul urgentist Ababei a fost sanctionatã de comisia de la Minister, în cazul <<Bedregeanu>> si si-a dat demisia, întrucât s-a considerat nedreptãtitã. Apoi l-am avut pe doctorul Olaru, detasat la noi. Pe 25 decembrie, medicul Olaru s-a îmbolnãvit, ne-a prezentat un concediu medical. Am reusit sã acoperim urmãtoarea perioadã cu un urgentist de la spitalul judetean, pânã pe 4 ianuarie 2015. Din 5 ianuarie si pânã în prezent functionãm în sistem de camerã de gardã, cu patru linii de gardã: pediatrie, obstetricã-ginecologie, chirurgie si profil medical. Practic, ne lipseste un medic urgentist. Posibilitatea noastrã realã de a gãsi medic urgentist este foarte micã. Este o specialitate deficitarã. Singura noastrã sperantã este tot aici pe plan local, sã gãsim o solutie ca sã continuãm activitatea la CPU. La momentul de fatã a acceptat doamna Ciobotaru Alexandrina sã vinã la noi sã coordoneze CPU, iar, dupã toate probabilitãtile, de pe 10 ianuarie, aceastã structurã va functiona din nou. Aceasta este vestea cea bunã”, a explicat Lucia Rotaru Ciupilan.

Spitalul Husi are nevoie de specialisti!

“Acum, dupã cum bine vedem toti, lumea este mult mai revendicativã si dupã cazul acela cu fetita Bedregeanu, de la Bunesti-Averesti, toatã lumea are anumite reticente, o teamã. Le e fricã medicilor de malpraxis. Neavând competentã, nu ai voie sã faci niciun gest medical, cãci trebuie sã ai competentã. Dacã l-ai facut si ai salvat viata, nu te întreabã nimeni, dar dacã l-ai fãcut si ai gresit, esti tras la rãspundere. Criza de la spitalul Husi constã, asa cum spuneam, în lipsa de specialisti, urgentisti si pediatri. Avem acum un singur ATI-st în prezent, pensionar, cu un contract de muncã pe o perioadã determinatã. El nu poate sã asigure 24 de ore din 24. Noi ne-am preocupat si de asta si, dacã o sã vã uitati în lista de rezidenti care se specializeazã pentru spitalul Husi, nu existã an de studiu, ca sã nu fie câte un rezident ATI. Întrebarea este câti din ei vor veni la post? Cred cã este nedrept sã încurci un spital 5 ani de zile si apoi sã îti dai demisia, dar asa se întâmplã si noi nu îi putem opri sã plece, chiar dacã s-au specializat la noi. Trebuie sã spunem cã s-au mai destabilizat lucrurile si în chirurgie, pentru cã au plecat medici cu experientã, doctorul Cojocaru si doctorul Emad, însã acum a venit rezidentul nostru, domnul doctor Popa, iar acum avem concurs pentru un post de medic chirurg, pentru care s-a înscris un singur medic. Domnul dr. Tãtaru este parlamentar, are contract cu timp partial, dacã poate sã vinã, vine, dacã nu, nu”, a precizat managerul spitalului.

“Trebuia sã înteleagã toatã lumea din acest spital, cã cel mai important lucru este resursa umanã”!

“Acesta spital, pânã acum si-a realizat indicatorii propusi, în sensul cã s-a încadrat în numãrul de internãri, în indicatorii economici si de calitate stabiliti. Suntem un spital care am reusit sã gestionãm resursele pe care le-am avut, la fel si micile noastre venituri. Le-am gestionat bine pentru cã nici acum, la finalul lui 2014, nu am înregistrat nici arierate, nici plãti restante. Si nu am fost nici printre fericitii care au mai primit suplimente financiare pentru vreun arierat sau pentru vreo platã restantã. Dar acestea nu s-au fãcut în detrimentul actului medical. Sã stiti cã în acest spital ne-am chibzuit bine. Pacientii nostri n-au cumpãrat medicamente, n-au cumpãrat materiale sanitare”, a precizat Lucia Rotaru Ciupilan. De altfel, managerul spitalului Husi a lansat si un mesaj pentru populatie, cât si pentru angajatii acestei unitãti medicale: “Mesajul meu cãtre populatie este sã aibã încredere în acest spital, pentru cã, la cei 150 de ani cât are spitalul, si având în vedere cã toti ne dorim ca el sã meargã cât mai bine, Dumnezeu ne va ajuta sã continuãm activitatea, în folosul oamenilor. Trebuia sã înteleagã toatã lumea din acest spital, cã cel mai important lucru este resursa umanã: medicii si asistentii medicali si întreg personalul. Si trebuie sã colaborãm cu totii, sã facem climatul acela de liniste si cooperare, iar actul medical sã se desfãsoare în echipã si în folosul bolnavului. Sã vinã fiecare cu încredere la serviciu, hotãtât sã construiascã ceva bun. Cã a distruge este usor. Prin urmare, dacã noi nu vom reusi sã remediem aceste deficiente, riscãm sã ajungem un centru medical multifunctional sau, cine stie, un spital de cronici”, a atras atentia managerul spitalului Husi, Lucia Rotaru Ciupilan.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.