spot_img
21.4 C
Vaslui
28-iun.-2024
spot_img

Educatia adultilor în România – perspective

- Advertisement -

Autoritatea Nationalã pentru Calificãri a fost înfiintatã în baza articolului 340 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011. Cadrul de organizare si functionare al ANC este reglementat de HG nr. 556/2011 si HG nr. 780/2013.

Autoritatea Nationalã pentru Calificãri – ANC este cooordonator national al Agendei Europene de învãtare în rândul adultilor (European Agenda for Adult Learning) si implementeazã proiectul “Implementarea Agendei Europene pentru Educatia Adultilor”. Proiectul este finantat de cãtre Comisia Europeanã, prin Agentia Executivã pentru Educatie, Culturã si Audiovizual (EACEA), si este realizat în cadrul Programului Învãtare pe tot parcursul vietii, componenta Grundtvig, care vine în întâmpinarea nevoilor de învãtare ale adultilor si se adreseazã institutiilor sau organizatiilor care asigurã sau faciliteazã învãtarea în rândul adultilor.

Obiectivul general al proiectului îl constituie cresterea gradului de constientizare a pãrtilor interesate si a beneficiarilor directi privind oportunitãtile de învãtare în rândul adultilor în România. Principalele rezultate ale proiectului sunt: organizarea unei campanii publicitare; organizarea a 8 evenimente regionale; elaborarea unui Raport de evaluare cu privire la nevoile de învãtare ale adultilor si pe baza acestuia realizarea unui Plan National de Actiune; organizarea unei reuniuni de consultare cu pãrtile interesate.

În 2011, Consiliul Uniunii Europene a adoptat Rezolutia Consiliului privind un plan european reînnoit pentru învãtarea în rândul adultilor (2011/C 372/01), care are la bazã obiectivele Strategiei Europa 2020, prin care învãtarea pe tot parcursul vietii si dobândirea de competente sunt recunoscute ca solutii la criza economicã actualã, la îmbãtrânirea populatiei si la strategia economicã si socialã a Uniunii Europene.

Participarea adultilor la învãtarea pe tot parcursul vietii variazã semnificativ în statele membre UE, de la 1.4% pânã la 31.6% (2012). Procentele de participare ale adultilor la învãtare sunt scãzute mai ales pentru persoanele slab calificate sau de vârstã înaintatã, de peste 55 de ani.

Strategia EU 2020 stabileste atingerea unui procent de 15% pentru adultii participanti la învãtarea pe tot parcursul vietii pânã în anul 2020. În România, în 2010 se înregistra o ratã de participare de circa 1,3%, în 2013 înregistrându-se o usoarã crestere de 2%, mult sub media europeanã de 8.9%. România si-a stabilit ca tintã atingerea unui procent de 10% al participãrii adultilor la învãtarea pe tot parcursul vietii pânã în 2020.

Proiectul se adreseazã institutiilor, agentiilor, departamentelor specializate în cadrul ministerelor/al altor servicii publice locale implicate direct/indirect în formarea adultilor, camerelor de comert, comitetelor sectoriale, asociatiilor profesionale, furnizorilor de formare profesionalã autorizati, angajatorilor locali/regionali, ONG-urilor, partenerilor sociali, somerilor, muncitorilor cu nivel scãzut de calificare, persoanelor aflate în cãutarea unui loc de muncã, potentialilor participanti la învãtarea pe tot parcursul vietii, prioritare fiind persoanele vârstnice, în scopul sensibilizãrii acestora si implicãrii în cresterea de numãrului de absolventi ai formãrii profesionale continue a adultilor.

Acest material reflectã punctul de vedere al autorului, Comisia Europeanã nu este responsabilã pentru informatiile furnizate în acest material.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.