spot_img
spot_img
0.9 C
Vaslui
27-dec.-2024

Aurel Cãciulã a luat gluma în serios!

- Advertisement -

Chiar se crede viceprimar

SOC Ghici, cine-i viceprimar la Husi?! Aceasta este întrebarea la care multi vor sã stie rãspunsul corect, mai ales cã, în ciuda faptului cã Prefectura nu a dat viza de legalitate proiectului prin care Ioan Valeriu Ciupilan este schimbat din functie, celãlalt viceprimar, ales de plenul CL, Aurel Cãciulã, pare cã si-a intrat serios în activitate! Pus pe treabã, Cãciulã nu a mai asteptat ca proiectul de hotãrâre sã fie validat de Prefectura Vaslui si si-a început cariera de exponent al executivului administratiei husene cu… zarzavagii din piata agro-alimentarã, pe care, ce-i drept, i-a cam luat la întrebãri, din postura de vice’. “La momentul acesta, pânã la acordarea vizei de legalitate la proiectul în cauzã, functia de viceprimar al municipiului Husi este ocupatã de Ioan Valeriu Ciupilan”, au spus, ieri, reprezentantii Prefecturii Vaslui.

Proiectul de hotãrâre privind schimbarea din functie a viceprimarului municipiului Husi si alegerea lui Aurel Cãciulã în aceastã posturã urmeazã sã fie verificat sub aspectul legalitãtii de cãtre Prefectura Vaslui. Pânã atunci, lucrurile rãmân în forma initialã, mai exact, cu Ioan Valeriu Ciupilan în functia de viceprimar. Cel putin asa spun reprezentantii Prefecturii. “Efectele hotãrârii de Consiliu Local se produc dupã obtinerea vizei de legalitate a proiectului de hotãrâre. Existã o procedurã foarte clarã care trebuie respectatã. Pânã atunci, pânã se va verifica dacã toate cerintele legii în aceastã chestiune au fost respectate, viceprimar al municipiului Husi este Ioan Valeriu Ciuplan. În termen de 10 zile de la votarea proiectului de hotãrâre, acesta se va prezenta Prefecturii, care, în decurs de cel mult 30 de zile, va da sau nu, viza de legalitate, în functie de respectarea cerintelor legii”, au precizat, ieri, reprezentantii Prefecturii Vaslui.

Prin piatã, Aurel Cãciulã i-a fãcut treaba viceprimarului Ciupilan!

Cel mai probabil, Aurel Cãciulã nu a luat în calcul acest aspect de procedurã, cãci altfel nu se explicã faptul cã deja a plecat prin oras, în calitate de viceprimar. “Probabil cã, bucuros de noua functie, a vrut sã vadã cum e sã conduci orasul, cum îl priveste lumea”, au spus, zâmbind, cei care l-au vãzut pe consilier foarte hotãrât, descinzând recent în piata agro-alimentarã, luând la întrebãri zarzavagii, dar si îngrijitorii obiectivului. “Foarte rãu se procedeazã, dacã nu se tine cont de aspectele cerute de lege. Cel mai probabil, domnul Cãciulã nu a fãcut decât sã îi facã treaba viceprimarului de drept, Ioan Valeriu Ciupilan, dacã nu a mai avut rãbdare ca hotãrârea de CL sã intre în vigoare”, au mai spus reprezentantii Prefecturii.

Sã învãtãm de la vecini: CL Duda Epureni nu a primit viza de legalitate, pentru o situatie asemãnãtoare!

De altfel, Aurel Cãciulã ar fi putut sã se inspire dintr-o pãtanie similarã a CL Duda Epureni, unde, tot asa, pripit, alesii s-au decis sã îsi schimbe viceprimarul, în 2013. Prefectura a sesizat însã cã fusese “arse” câteva etape importante din adoptarea unei hotãrâri si a refuzat sã dea vizã de legalitate, spunând: “Este, fãrã îndoialã, atributul exclusiv al Consiliului Local (CL), ca autoritate a administratiei publice locale, ales în urma unui vot politic, sã aleagã si sã revoce viceprimarul, dar numai cu respectarea prevederilor Legii nr.215/2001. Astfel, trebuie avut în vedere faptul cã, potrivit art. 43 alin.1, teza a 2-a din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, suplimentarea ordinii de zi se poate face numai pentru probleme urgente, care nu pot fi amânate pânã la sedinta urmãtoare, si numai cu votul majoritãtii consilierilor locali prezenti. În acest caz, introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotãrâre mai sus mentionat, nu se justificã prin nici o urgentã, în sensul legii. Desi s-a aprobat suplimentarea ordinii de zi, nu au fost respectate dispozitiile art. 44 alin.1 din Legea nr.215/2001, conform cãrora proiectele de hotãrâri înscrise pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Local nu pot fi dezbãtute dacã nu sunt însotite de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, care este elaborat în termen de 30 de zile de la înregistrarea proiectului, precum si de raportul comisiei de specialitate a consiliului, cu exceptia cazurilor prevãzute la art. 39 alin. (2) si (4). Aceasta întrucât singurele exceptii prevãzute de lege sunt sedintele extraordinare ori cazurile de fortã majorã si maximã urgentã”, fatã de asemãnãtoarea situatie petrecutã la CL Duda Epureni.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.