Total Post si E.On dau dureri de cap consumatorilor: facturi întârziate si distribuite anapoda!
DISCONFORT Clientii vasluieni ai E.ON îsi ies din minti. Dupã întreruperile repetate si neanuntate ale furnizãrii curentului electric, dupã umflarea facturilor cu plãti care mai de care mai ciudate, E.On România a fãcut una dintre cele mai proaste mutãri pe care putea sã le facã, pentru ca batjocura îndreptatã cãtre clientii sãi sã fie totalã: facturile de gaze naturale si electricitate emise de E.ON Energie România vor ajunge din aceastã lunã la clientii companiei prin intermediul serviciilor postale oferite de Total Post, cea mai „importantã” companie privatã de pe piata corespondentei adresate. Pe scurt, de o lunã de zile, firma Total Post a scos din minti pe clientii E.ON, întârziind distribuirea facturilor, a înstiintãrilor, astfel cã oamenii, în special cei de la tarã, ajung sã stea la cozi interminabile, nu primesc în timp util factura sau o gãsesc ruptã, aruncatã peste gard si deterioratã. Reactia clientilor E.ON este durã si se îndreaptã spre postasii care pânã luna trecutã au adus facturile la timp. Postasii sunt apostrofati verbal, uneori înjurati si scuipati. Reactia E.ON la acest disconfort lasã de dorit. „Sã depunã plângeri scrise la sediul E.ON – filialele din judetul Vaslui.”, ni s-a precizat de la Compartimentul de Relatii mass-media al firmei E.ON.
Bramburealã totalã si bãtaie de joc, asta a adus „întelegerea” dintre E.ON România si firma privatã de distributie a facturilor emise pentru electricitate si gaz de E.ON. De o lunã de zile de când s-a trecut la acest parteneriat, facturile ajung la clienti cu mare întârziere sau deloc. La filialele E.ON din Vaslui, Bârlad, Husi sunt cozi interminabile, cetãtenii nemultumiti asalteazã cu plângeri, verbale deocamdatã, angajatii E.ON. Nu mai vorbim despre ce pãtesc postasii, cei care pânã luna trecutã au adus facturile si înstiintãrile E.ON la clienti acasã! „Salariatii mei s-au plâns cã sunt agresati verbal si înjurati de oameni pentru cã firma nouã, Total Post din Bârlad, lasã facturile la parterul blocurilor (pe toate odatã) si nu le distribuie la fiecare în cutiile postale, facturile sunt rupte, lãsate la adrese gresite (de la scarã la alta, de la un bloc la altul). Oamenii vin la Postã sã reclame si agreseazã oamenii nostri. Trebuie sã le spunem cã noi nu mai distribuim facturile E.ON din luna august, pentru cã nu mai avem contract cu E.ON”, ne-a spus Mihaela Stefan, care ne-a mai precizat cã cele mai multe probleme create de firma Total Post sunt în mediul rural. „Factorii nostri au fotografiat cum aruncã cei de la Total Post facturile peste gard, nu le înmâneazã personal, acestea sunt deteriorate… oamenii nu mai ajung sã primeascã la timp factura si sunt furiosi tot pe noi. Nu e corect”, a spus Mihaela Stefan.
E.ON dã comunicate!
La sediul E.ON din Bârlad am încercat sã discutãm despre problemele sesizate atât de postasi cât si de clientii nemultumiti de brambureala creatã de firma Total Post, însã cei de la ghiseele unde se preiau problemele cetãtenilor s-au ferit sã fie … directi. Ne-au spus totusi, neoficial, dorind sã-si pãstreze anonimatul, cã sunt foarte mari probleme la distribuirea facturilor, care este fãcutã cu o crasã incompetentã. Oamenii îi asalteazã pe ei si se ajunge de multe ori în situatii neplãcute, de deconectare a unor clienti care nu au primit facturile la timp. Solicitând un punct de vedere al E.ON Moldova, dupã ce am relatat toate nemultumirile oamenilor, am primit …. un comunicat, pe care vi-l redãm în totalitate:
„Total Post este noul partener E.ON pentru expedierea facturilor
• aproximativ 3 milioane de clienti E.ON vor primi facturile de gaze naturale si/sau energie electricã prin intermediul Total Post
• parteneriatul vizeazã distribuirea corespondentei companiei cãtre clienti: facturi de consum, înștiintãri, notificãri de platã etc.
Facturile de gaze naturale si electricitate emise de E.ON Energie România vor ajunge din aceastã lunã (august – n.r.) la clientii companiei prin intermediul serviciilor postale oferite de Total Post, cea mai importantã companie privatã de pe piata corespondentei adresate. Parteneriatul dintre E.ON Energie România si Total Post are la bazã preocuparea companiei noastre de îmbunãtãtire a serviciilor, urmãrindu-se pe termen scurt fluidizarea procesului de transmitere si o reducere a timpului de livrare a corespondentei cãtre clienti. Contractul încheiat recent între cele douã pãrti este valabil pentru 2 ani si are ca obiect distributia corespondentei companiei (facturi, înștiintãri, notificãri etc.). Odatã cu intrarea în vigoare a noului parteneriat cu Total Post, facturile E.ON Energie România nu vor mai fi expediate prin intermediul Postei Române. E.ON Energie România emite lunar circa 2 milioane de facturi de gaze naturale si electricitate cãtre clientii din 20 judete din partea de nord a României. Plata facturilor poate fi efectuatã si prin intermediul multiplelor mijloace/canale de platã: card, numerar, transfer bancar, debit direct, Internet Banking sau POS, puse la dispozitia consumatorilor de Payzone Paypoint, OMV- Westaco, BRD, ING, Creditcoop, Banca Transilvania, UniCredit Tiriac, Banca Carpatica si Raiffeisen Bank.”, se mentioneazã în comunicatul E.ON, trimis de la Compartimentul Relatii cu mass-media. Despre neregulile semnalate de noi, nicio vorbulitã! Doar indicatia ca cei nemultumiti sã depunã cerere scrisã la sediile E.ON din localitatea unde se duc oamenii sã plãteascã.
Cine e „Total Post”?
Unul dintre angajatii firmei Total Post a fãcut, sub anonimat, câteva dezvãluiri despre aceastã firmã. „Total Post este o firmã care angajeazã oameni pe salarii derizorii, gen 650 de lei pe lunã, cu pretentii extreme si drepturi pentru angajati zero. Contractul cu E-ON îl vor pierde în curând, deoarece organizarea lasã de dorit: cinci postasi de ai lor trebuie sã facã fatã la 29 – 30 de comune. Este inuman. Nu mai spun cã orele suplimentare nu se plãtesc si se mai cere sã se lucreze si în weekend, ceea ce nu este prevãzut în contract. Se încearcã un fel de iobagism modern”, ne-a precizat sursa noastrã.